nuffnang

heartbeat.my

Monday, March 29, 2010

Aqif bercuti umah nenek part 2

Ni la rupa Aqif kalau ngah nangis :p

Alhamdulillah, kami selamat sampai di rumah pada pukul 9pg tadi..kami bertolak dari rumah nenek hampir pukul 4.45pg..mama n mama ilah nak kejar g keja..sian mama ilah drive sorang2 mesti mengantuk giler..sesampai je rumah tadi, mama kuar ngn mama ilah nak g beli lauk dan terus ke tempat keja, mama kejar masa nak ke kelas. Habis je kelas mama ngantuk sgt tumpang umah mama ilah tidur.

Plannya nak balik semalam dan kenapa boleh balik pagi ni ada la kisahnya..plan asal nakbertolak dari rumah nenek pukul 2ptg tp ada sedikit masalah yang mana hal tok mek kat pejabat tanah belum selesai. so mama tunggu la tok mek menyiapkan halnya. tunggu punya tunggu punya tunggu pukul 7mlm baru tok mek smpi di rumah tok nga dgn pelbagai cerita yg menyebabkan hari ni membara je..kisah tu biarla mama simpan jer..tp kesian ngn tok mek hanya smpt breakfast je tak amik lunch pun. mama lagi kesian ngan tok ngah, dahla ngah sakit begitu juga dgn 8org lagi yg kurang berkemampuan. sampai hati 'org itu' buat mcm tu kat tok mek, tok ngah n atuk2 yg lain. dalam perjalanan ke rumah nenek dari rumah tok ngah, mama pesan kat mama ilah belikan makanan tok mek siap2 supaya sampai je umah tok mek leh trus makan.

Nak dijadikan cerita lagi, sampai je umah nenek, mama dengar Aqif ngah nangis dgn kuatnyer..meluru mama masuk umah takut ada pape berlaku pada aqif, mama tgk nenek ngan mama ilah ngah dok pujuk Aqif. nenek kata lama jugak la Aqif nangis. Masa tu ngah maghrib. macam2 la cara nak pujuk Aqif diam lama2 tu baru la aqif diam..terkejut nenek tengok perangai aqif mcm tu, nenek kata hmpr nenek nak ikut aqif nangis..mama ilah plak sikit lagi nak pengsan tgk aqif mcm tu :p tu la penangan aqif! pakchu plak terus pengsan dah :D oleh kerana aqif buat perangai mcm tu, takutla mama nak bertolak malam2 balik jengka tu yang mama n mama ilah buat keputusan nak bertolak pagi hari sahaja. Sebelum ni Aqif nangis mcm tu jugak waktu yg sama ketika tepat umurnya 5bulan. kali ni umur dia 6 bulan, aqif buat perangai yg sama juga. hehehe imbuhannya, mama n mama ilah dapat rembat baju cik didiey sbb mama n mama ilah tak bawak balik baju kurung ;p mekasih ye cik didiey ..

Semalam, sementara mama menunggu tok mek balik di rumah tok ngah, Aqif tinggal ngan nenek kat sekolah. Apala agaknya Aqif buat dgn nenek ? mesti menarik kisahnya sbb nenek ckp dia surrender jaga aqif :p tu baru setengah hari, kalau mama tinggal aqif lama2 apala agaknya jadi pada nenek :D apapun, mama cukup berterima kasih pada nenek sbb sudi jaga aqif sementara mama gi amik tok mek. walaupun nenek ngah busy sgt tp nenek tetap sudi nak jaga aqif dan sudi melayan kerenah yg pelbagai..dalam dok nenek busy bersiap2 mengemas barang2 untuk pergi ke Sabah hari ni, nenek masih boleh je jaga aqif. mekasih daun keladi ye nenek..







1 comment:

  1. rajin nyer mama karang citer..aunty bak tulis2 ni malas betul..ehehe..tepek gambar jer...

    uissshh mmg jantan betul laa cara aqif nangis...bagus aqif, bagus...br betul2 anak jantan mama!! ehehe

    ReplyDelete

nuffnang